Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

What Happened When River is Blocked?

4:33 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum.

Pagi Jumaat, saya kurang sihat dengan hidung berair, mata merah dan tekak sakit. Kesimpulannya, saya kurang sihat dan bercadang untuk mengambil MC. Tapi jangan risau, saya belum sampai ke tahap gila, memandangkan saya masih mampu solat berjemaah di surau dan menaip perkataan demi perkataan dalam entry ini. InsyaAllah Ahad ini kesihatan saya semakin okay dan saya cergas untuk mewakili kolej dalam sukan golf. Amin.

Semalam, saya masih mencari konklusi, masih mencari lagi. Bukan mengenai assignment, namun mengenai dia lagi. Saya mendapat masukan daripada kawan saya mengenai perempuan yang bersikap sedemikian.


Perempuan yang mengucapkan 'Selamat Malam' kepada lelaki selama dua malam berturut-turut dan menggunakan perkataan 'Dear', maka perempuan ini tergolong kepada 4 golongan: bersifat keibuan, mesra dan berkasih sayang (pengecualian apabila mesej itu hanya kepada lelaki tersebut), menaruh minat (belum mencapai tahap untuk mengahwini), dan pemalu murtad.
  • Kesimpulan: Saya boleh meletakkan dia dalam kes kedua atau mungkin, ketiga. Pemalu murtad? Apa pula itu?
Pemalu murtad ialah mereka yang tiada rasa malu, menggunakan ayat-ayat yang gedik untuk memikat lelaki tersebut dan lelaki tersebut akan terkesan dengannya.

  • Kesimpulan: Dia mungkin boleh diletakkan dalam kes pemalu murtad, namun belum ada satu bukti sahih dan sah yang mana dia adalah seorang yang gedik, memandangkan dia amat jarang bersama dengan lelaki (aku rasa aku seorang je lelaki yang selalu lepak dengan dia). Kecuali kalau dia juga bersikap sedemikian kepada lelaki lain di luar kolej, fakulti atau UKM. Maybe.

Mungkin kes pemalu murtad ialah daripada latar belakang yang mana perempuan tersebut jenis kaya dan mewah. Maka tindakan lelaki tersebut ialah harus cool dan kegabraan membuat lelaki nampak tidak matang. Tunggu tindakan perempuan tersebut, kalau dia masih berlarutan dalam tempoh panjang, maka hal ini perlu diambil serius.

  • Kesimpulan: Tempoh panjang tu berapa lama? Sehari? Seminggu? Sebulan? Okay wait and see.

Langkah menguji perempuan itu ada 4 cara: mereka-reka kewujudan perempuan lain dalam kehidupan lelaki tersebut, menghilangkan diri selama tempoh tertentu, menulis status kontroversi seperti 'I have already fall in love with her, but she does not know yet', dan call perempuan tersebut pukul 3 pagi untuk ucapkan selamat malam. Sekiranya dia cemburu, dia tercari-cari, dia ada niat ingin tahu dan dia lupakan tidur untuk berbual panjang pukul 3 pagi, maka dia ada respon positif.

  • Kesimpulan: Oh tidak! Nak buat semua tu, just status kontroversi je yang boleh. Nak call pun rasa terketar-ketar, tapi dia pula yang call saya semalam sebelum tidur. Buat status kontroversi tu dah banyak kali tapi tiada respons, mungkin (atau pasti) dia jarang online. Nak menghilangkan diri tu memang impossible, tapi kalau menghilangkan 'diri' tu senang je.

Untuk perkembangan terbaru, perempuan tersebut mesej 'Selamat Pagi' kepada lelaki tersebut selama dua hari berturut-turut. Secara tidak langsung, lelaki itu ada di fikiran perempuan itu di permulaan hari. Maka di sini perlu ada tindakan wait and see kepada perempuan itu.

  • Kesimpulan: Ini lagi berat! Takkan tiap bangun tidur then capai fon dan mesej saya. Okay, berat nanang semua ini. Saya tak tahu lagi.

Lima soalan yang diutarakan, dengan lima jawapan yang bernas dan boleh diterima. Namun kini, perkara yang masih bermain di minda, sampai bila wait and see ini perlu diteruskan? Okay, kalau diabaikan maka perkara ini akan berterusan sampai pada masanya ia akan berhenti, tapi bila? Kalau diteruskan, maka hati ini akan menjadi gila. Kalau tak gila, maka mungkin, ini adalah kemungkinan, bukan harapan, maka mungkin saya akan suka dekat dia.

Going to mad, or going to love

Sampai sekarang, saya just berdiam diri, tak nak banyak soal, tak nak banyak fikir, tak nak komen. Better saya fikir untuk Isnin depan, saya wakil golf yang tak pernah saya main. Selasa pula ada Techno Materials Lab sampai Khamis, maybe. Next week saya akan penat.

Ignore or don't mind?


Okay la, nak bersiap ke kelas. Oops, silap, nak ke Pusat Kesihatan. Ambil MC then masuk kelas pukul 10 untuk hantar assignment. Kalau sempat, nak balik rumah untuk cabut gigi.

Last word from me (err, actually from Book of Quote): When I text you, that means I miss you. When I don't text, that just means I am waiting for you to miss me.

Wassalamualaikum.

p/s: time update blog ni, lagu Cinta Muka Buku-Najwa Latiff berkumandang di Hot FM. kalau ada yang terbaca entry saya ini, don't judge be by its entry, but ask me what did I write.





Labels: , , ,