Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Penghujung Cinta

5:09 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum.

Okay kebelakangan ini saya banyak kerja dan tugasan. Meeting tiap malam, then assignment, ditambah pula dengan lab. That's why saya jarang update blog ini. Macam biasa la, memang jarang pun

Sejak laptop saya mula okay, dan ditambah dengan wifi UKM yang okay setiap masa (kecuali pukul 11 malam ke atas sampai Subuh), saya makin selalu download lagu baru. But that is not my topic. Sebenarnya saya baru lepas mewakili kolej untuk sukan golf. Ya, golf. Tahun lepas kempunan sebab sukan tu digugurkan dalam sukan UKM. Tahun ni dapat juga saya main dan wakil golf.

Menang?

Jangan ditanya, sebab saya tak dapat pingat, tapi saya dapat pengalaman berharga sebab bermain dengan wakil Malaysia untuk sukan Universiade di Shenzhen 2 bulan lepas, merangkap pengurus golf saya.

Next year, kalau diizinkan Allah, saya nak guna golfset papa di kampung dan masuk golf sekali lagi. Sebelum tu, kena training guna golfstick terlebih dahulu. Kalau tak, memang dapat habuk je tahun depan, haha.

Hari ini, saya lunch dua kali, pertama di fakulti dan kedua di kolej. Usah ditanya kenapa, tapi selepas saya makan di kolej, tiba-tiba minda saya memainkan lagu "Penghujung Cinta" nyanyian Pasha Ungu dan Adelia.

Pelik?

Entahlah. Tapi petang tadi pula, saya dengar lagu "Hatiku Milikmu" nyanyian Nera. Lirik dia memang best, dan saya sempat kopi pasta lirik dia dan saya tulis di facebook.

So touched, even I eat Mr. Potato every weekend

Dah nak masuk Isyak, nasi goreng padprik dengan telur dadar di kafe yang saya tunggu dah lama siap, so saya kena makan dahulu. Kalau ada mood, saya update lain masa. Okay boss! Oh ya, nanti kalau sekiranya jadi, saya nak berduet lagu Penghujung Cinta tu dengan seseorang semasa majlis perkahwinan. Tapi kalau dia nak, dan saya mampu. Hurm...

Wassalamualaikum.

p/s: aku bukan dilamun cinta, namun aku sedang gila. hahaha :D



Labels: ,