Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

I Think I

8:23 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum.

Memang benar kalau ada orang tua-tua (atau orang-orang tuakah? confuse kejap) berkata, cinta itu dari mata turun ke hati. Tapi ada ke kalau zaman sekarang, cinta itu dari sms turun ke hati? Atau tak, dari facebook turun ke hati? Okay saya merepek pagi ni.

Tak perasan pula, kebiasaannya hari Selasa adalah hari yang amat stuck dalam hidup ini, sebab kelas start pukul 8 pagi hingga pukul 6 petang. Namun bermula minggu ini, kelas saya bermula pukul 8 pagi sampai pukul 6 petang. Eh, what's matter? Any kind of differences? Oh ya, kalau dulu kelas saya ada gap pukul 12-4, so for now gap saya pukul 10-5. Haha, saya dah gugurkan kandungan kelas Hubungan Insan pukul 10-12 dan kelas Teknologi Bahan dah bertukar hari. Waa terharu kejap.

Okay, dia ni buat gimik je dalam entry saya

Pagi tadi kelas tutor math, sepatutnya habis je tutor math saya ada kelas bahasa Jerman, but lecturer mesej yang kelas cancel hari ini. Okay so ada masa nak study dan berehat berehat dan study sampai petang nanti. Waktu subuh pula gerimis turun di bumi UKM Bangi, rasa nak sambung tidur tu ada, nak pergi riadah tu ada juga, but better saya breakfast makan roti salmon sambil menunggu pukul 7.30 pagi.

But topik utama ialah bukan kelas pagi or aktiviti hari ini. The main topic is, kalau sekiranya seorang lelaki mendapat ucapan 'Selamat Malam' daripada seorang perempuan selama dua malam berturut-turut, apakah maksudnya? Saya tak suka berasumsi (the Indonesian meaning of assumption) mengenai itu dan ini, but saya adalah amat sukar untuk menerima dan menolak. Menerima seseorang yang menghendaki saya dan menolak seseorang yang saya hendaki. Walaupun keadaan belum pasti lagi.


Thanks Allah for everything

Okay, saya sendiri yang faham ayat saya itu.

Hello, I am Mr. Confuse

Wassalamualaikum.

p/s: repekan saya ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati. penulis sedang merepek sebab tak tahu nak taip apa. okay, saatnya layan lagu di bawah





Labels: ,