Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Cinta dan Benci

2:48 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum.

Hari Jumaat, sejak saya masuk matrik sampai sekarang adalah hari yang paling best, sebab dapat berehat selepas kelas, kelas dan kelas. Oh, kecuali semester 1 tahun lepas, sebab ada kelas Statik Dinamik sampai pukul 5 petang. Syukurlah semester ini belum lagi, kecuali nanti akan diadakan sebagai kelas ganti.

Sedang mood bosan di bilik, tak tahu nak buat apa, tidur pun dah bosan, makan apatah lagi, saya pasang lagu Cinta dan Benci. Tak tahu la lirik dia best atau tak, but yang pasti saya nak dengar lagu dia je.


bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga
tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi
tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu


Saya kopi pasta sedikit liriknya, hurm boleh tahan juga walaupun saya tak merasakan lirik lagu ini ada kena mengena dengan saya. About me? Oh no, it does not means saya yang sedang jatuh cinta, bukan sama sekali. Tetapi yang lebih tepatnya, yang dikejar tak dapat, yang tak dikejar mendekat. Pfft~ saya bukan jejaka Lombok yang diminati ramai gadis!

But how will you tell her after you know she picked up another boy?


Itu je yang saya nak cerita, sebab saya pun tak tahu nak cerita tentang apa ni, hehe.

Okay, wassalamualaikum.

p/s: the worse thing is when you have been loved with many girls but you didn't choose one of them because you wait someone for you, but the worst thing is when you know she with another boy after you rejected them. that's a fact


Labels: , ,