Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Yahudikah Saya?

12:25 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Hello dan Assalamualaikum kepada semua. Ini adalah post pertama saya sejak berumur 20 tahun. 20 tahun? YTK! Saya sudah dewasa sekarang (betul ke?)! No more teen, I am twenty now. Hehehe, so selamat hari jadi kepada saya. Eh silap, kena nyanyi dengan pegang kek di tangan kiri dan goyang tangan macam Usop, happy birthday to me, happy birthday to me...owh blueberry my favourite. Hahaha http://www.emocutez.com


Lembu Cisdel pun wish kepada saya


Sempena usia saya yang makin menua ini, so entry kali ini mengenai 25 perkara mengenai saya. Sebenarnya saya tersinggah ke blogspot kawan saya, sama-sama UKM, bekas KMNS dan ahli Republic of 1991, Ku Nur Izzati. Kalau sesiapa nak singgah, ini link dia. Wasiat dia, sesiapa yang singgah dan baca post dia itu, dibenarkan mengetag diri sendiri. So saya telah mengetag diri saya sendiri sempena hari jadi saya. Apa tunggu lagi, jom!


1.
pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia, pernah menuntut di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, sebelumnya di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan


2.
lahir pada 1 Mac 1991, tepatnya di Kampung Baru, Kuala Lumpur pada pukul 11.38 malam. waktu itu tepat Nisfu Syaaban. Syukur!

Cuba cari di mana rumah saya? Siapa dapat jawab dengan tepat akan dapat hadiah misteri



3.
suka merepek dalam bercakap, even dalam hal serius pun boleh merapu. kes terbaru semasa Workplace Comm test, saya boleh tanya soalan yang diberi


4.
walau kaki merepek, seorang yang pendiam dan kadang kala cepat melenting apabila tertekan. pemangkin utama ialah cuaca panas. I hate hot weather!http://www.emocutez.com


5.
ramai orang yang tidak tahu, atau tidak percaya, bahawa saya seorang pemalu! seriously, saya malu kepada beberapa orang, seperti yang jenis pendiam, yang baik hati, yang taat dan alim. kalau yang gila-gila, yang huha huha, yang kaki lucah, jangan tunggu bila masa saya jadi pemalu!


6.
suka makan banyak! namun berat still maintain. yang makan banyak ini usah ditanya lagi la


7.
bab menulis sastera bahasa Melayu memang minat saya. sebab itu saya suka menulis dan merepek dalam blogspot. namun kos saya di UKM bukannya ada kena mengena dengan bab penulisan pun


8.
sejak dahulu sampai sekarang meminati dua perkara dalam pelajaran: matematik dan sejarah. sejak form 2 sampai matrik tak pernah tak dapat A untuk matematik, dan sejarah membolehkan kita mengkaji masa silam dan fakta-fakta yang kini masih misteri, seperti Atlantis. sayangnya kos saya di UKM langsung tiada sejarah, kecuali TITAS


9.
suka berjalan-jalan ke mana sahaja. mencari pengalaman, makan angin, semua la. paling best bab pergi beramai-ramai dengan kawan-kawan dan saya sendiri tahu arah jalannya. so saya akan menyesatkan mereka dan pada masa itu, saya makan angin sambil mengkaji jalan! jahat tak?


10.
sejak 16 September 2006 sampai sekarang, saya telah membeli 5 nombor fon. bukan nombor ekor! mula-mula Maxis, 0122195461 namun dah expired. then nombor yang kini saya guna, 01728xxxxx. then nombor yang saya berikan kepada kawan saya di KMNS, 01724xxxxx. then nombor Celcom yang kini masih saya guna, 01937xxxxx. latest, 01799xxxxx yang baru saya hadiahkan kepada kawan saya. motif nombor banyak? nak kacau orang! memang jahat kan?


11.
hobi yang paling best setiap keluar dengan kawan-kawan: bowling, karaoke dan makan. sejak dari zaman KMNS sampai kini, perkara itu menjadi benda wajib


12.
Manchester United! minat sejak tahun 1999, semasa Man United menjadi juara Eropah. mula-mula minat David Beckham, then minat Man United. Tetapi sebab di Indonesia Liga Itali yang lebih popular, so jarang dapat tahu berita mengenai Liga Perdana Inggeris

GLORY GLORY MAN UNITED!!!



13.
pada awalnya, tak berminat masuk matrik selepas SPM dan mahu masuk diploma kerana mendengar cerita bahawa matrik sangat struggle. namun sebab saya hanya dapat surat tawaran matrik sahaja, so terpaksa masuk KMNS


14.
JPP? itu juga terpaksa. niat sebenar nak masuk PRD, namun dah terlambat. then kawan saya yang juga kini ahli JPP Boyz, Fendi pelawa saya masuk JPP dengan alasan boleh pergi ke Indonesia nanti untuk pertukaran pelajar. itulah sebab saya masuk dan pada masa yang sama, saya ajak kawan saya, Munir yang juga JPP Boyz untuk bertanding


15.
perkara pertama yang akan dilakukan selepas bangun pagi ialah solat Subuh, mengaji, then on laptop dan online facebook, twitter, baca blogspot, check yahoo mail, kalau ada game pagi itu check soccernet ESPN


16.
sangat anti dan kalau boleh rasa nak lempang kawankawan perempuan yang suka buat bunyi tikus. kalau ada yang tak faham, itu cara memanggil orang dengan memuncungkan mulutnya. saya tidak suka sebab itu adalah simbolik perempuan murahan dan pelacur. ya, diulangi,
PEREMPUAN MURAHAN DAN PELACUR!!!
lagi sekali kau buat bunyi tikus itu kepada aku, aku lempang kau!!!



17.
pernah aktif dalam pelbagai sukan seperti tenis, badminton, futsal, bola sepak, bola tampar, bola baling dan catur semasa sekolah dan matrik. namun kini sudah berkurang sebab kecederaan kaki


18.
meminati anime Nodame Cantabile sebab ada orkestra dan piano di sana. sebab itulah saya menggunakan nama ariffcantabile sebagai link facebook dan blogspot ini


19.
tempat di Malaysia yang sangat nak pergi ialah Langkawi atau pulau Tioman. sebab tak pernah pergi ke sana lagi. kalau di oversea, selain naik haji ke Mekah dan Madinah, Paris dan Milan adalah destinasi wajib. oh ya, tak lupa pula, MANCHESTER!


20.
suka berkawan dengan semua orang. tetapi perkara yang tak berapa suka ialah kurang sporting dalam bergurau. itu memang boleh menjejaskan persahabatan, kecuali dengan adanya kemaafan


21.
rasa agak bengang kalau berkawan rapat dengan perempuan, sekali perempuan itu ada kekasih. memang agak marah sebab takut kekasih dia marah kepada saya. better beritahu atau saya tahu kalau dia ada kekasih sebelum saya yang kena planggg nanti


22.
sewaktu kecil, pernah bercita-cita menjadi arkitek sebab meminati seni reka bentuk rumah. selain itu, minat menjadi penyiasat dan menjadi penceramah


23.
sangat rapat dengan adik sendiri. kalau balik rumah, memang happening la saya dengan adik saya. biasalah, beza setahun je, lagipun kami hanya berdua


24.
perkara yang selalu ada niat nak buat setiap hari namun tak pernah berjaya dilaksanakan ialah tidur di awal waktu. kalau tak tengok TV, keluar malam atau online facebook. kecuali kalau esok pagi sebelum subuh kena bertolak ke mana-mana tempat


25.
yang pastinya, seorang yang selalu atau dengan tidak sengaja menjahanamkan peralatan elektrik atau elektronik sejak kecil. dengan rekod 13 jam tangan sejak umur 5 tahun, 8 fon sejak umur 15 tahun. terbaru, butang escape di laptop dah nak tercabut hanya selepas 2 minggu baru dibeli!


Ha, itu sahaja yang saya ingat dan dapat beritahu mengenai sisi lain diri saya. So kepada yang dah pernah berjumpa dan menjadi kawan saya, kalian akhirnya baru tahu lagi siapa saya. Hahaha, terutamanya ex-SMKBTS kelas 4 dan 5 Bestari/Pintar, JPP KMNS dan JKAS. Hurm, sepatutnya kena tag 25 orang kawan, namun sebab kekangan masa, so saya bernarkan sesiapa mengetag diri mereka sandiri. Itupun tanpa paksaan.

Okay la, bulan Mac ini umur dah makin bertambah, assignment pun main banyak, exam makin dekat, so kurangkan online. Wassalam

p/s: sengaja buat tajuk melencong sedikit, hahaha. nanti baru ada uumph nak baca

Labels: , , ,