Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Malam Ini Menggangguku!

3:38 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Selamat tidur bagi yang sedang tidur dan selamat bangun bagi yang sudah terjaga. Semasa saya menulis entry ini, dengan keadaan wifi UKM-Jaring yang amat lembab dan biskut, plus dengan kondisi saya yang tak dapat nak melelapkan mata. So, sambil menantikan subuh menjelma, saya menaip entry ini.

Minggu ini saya hanya ada kelas 2 + 2 jam. 2 jam di hari Selasa iaitu semalam, kelas Hubungan Etnik. Selepas habis kelas Etnik, pada pukul 10 malam saya terus ke bilik Unit Pengurusan Sumber Manusia sebab ada meeting di pusat UKM. Nasib habis sebelum bus terakhir sampai ke pusat UKM. Sesampainya di kolej, pukul 11.40 malam saya memesan nasi goreng biasa dengan telur dadar namun oleh sebab nasi telah habis, so saya tukar dengan kuetiau goreng pedas. Sambil menantikan pesanan, saya membeli Nescafe Original setin sambil mengonlinekan diri di kafe siber. Tak puas lagi, saya beli setin Nescafe Original. Then saya ambil pesanan tadi, balik ke bilik. Selepas solat Isyak, saya cuba untuk memelapkan mata sekejap sambil memasang lagu-lagu di laptop. Memang sekejap je terlelap, pukul 1 pagi saya tidur pukul 2.30 pagi saya terbangun.

Sebahagian daripada lagu-lagu yang saya layan sejak mula memelapkan mata sampai subuh! Gambarkan apa perasaan saya melalui lagu ini!


Oleh sebab saya terbangun, niat asal saya iaitu hendak solat Tahajud dengan mengaji sekejap. Pukul 3 pagi selepas solat, saya cuba check wifi UKM, akhirnya dapat online sebab sebelum saya tidur wifi UKM ada masalah (macam biasa la). Sekali wifi UKM pun lembab, so saya cuba membuka buku Algebra dan nota untuk menelaah. Sedang bosan menelaah, saya cuba check email sambil makan kuetiau goreng plus telur dadar.

Ada email mengenai soalan-soalan di dalam formspring saya, so saya jawab soalan mereka. Habis soalan, kembali online facebook.

Bosan online facebook, buka blogspot baca entry kawan-kawan saya.

Habis semua entry kawan-kawan saya baca, sambung online facebook.

Bosan online facebook, cuba download video dari Youtube.

Internet lembab, tunggu wifi okay, sambung menelaah Algebra.

Bosan menelaah, sambung online facebook dengan balas komen dari kak Nicha.

Kak Nicha tak balas komen sebab nak buat tesis, saya layan lagu lagi.

Bosan layan lagu, sambung menelaah Algebra.

Bosan menelaah, saya online facebook dengan melihat profile seseorang. Sebab dia sedang exam minggu ni, sure dia tak online walau guna Blackberry dia.

Tak ada apa-apa perubahan di profile dia, pergi add calon abang ipar dia.

Rasa dah mula mengantuk, cuba untuk memelapkan mata walau dah pukul 5.05 pagi.

Mata tak mahu terlelap, cuba upload gambar baru di Facebook.

Wifi lembab, sambung menelaah Algebra.

Pukul 5.30 pagi solat tahajud kali kedua malam ini dan baca Al-Quran.

Lepas mengaji, wifi UKM buat hal! Cuba menupdate blog di Notes.

Wifi dah mula okay, tanya kakak dia di wall kakak dia tentang dia. Then sambung update lagi.

Sedar tak sedar laptop saya dah azan, so saya sudahi dengan Assalamualaikum. Selamat menunaikan solat Subuh. Kalau sanggup, saya nak beriadah then basuh baju, mandi, study di library!

p/s: serius entry saya yang paling bosan nak taip!

Labels: