Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

New Moon, Luna Nueva

11:22 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum, akhirnya kita semua diberikan umur yang panjang, nafas yang segar untuk hidup di penghujung tahun, penghulu tahun Miladiyyah, di bulan Disember ini. Saya pun bersyukur juga masih diberi peluang untuk hidup, walaupun hidup di dunia yang penuh dengan dosa dan maksiat. Ustaz Ariff sedang memberi tazkirah, so mood sekarang ini dalam keadaan sejuk. InsyaAllah.


Pagi tadi, saya bangun awal sebab papa kena pergi LCCT, kena ke Bukittinggi sebab ada urusan. Saya bangun pukul 4.45 pagi. Kebetulan, pagi ini juga Alyn dengan mama dia bertolak ke Medan dari Pulau Pinang. Rasa lama nak tunggu sampai Isnin depan, namun saya dapat merasakan apa yang Alyn rasa time saya balik kampun time raya Aidil Fitri dulu. Jauh darinya, kena mesej sekali dua dalam sehari sebab kos mahal, beza waktu dan kesibukan dalam beraya. Nak online pun masa tu, saya tak ada laptop walau ada internet. Kini, giliran Alyn yang ke sana. So, sabarkan hati, teguhkan iman. Bak kata Alyn, jaga hati dan jantung saya, hehe http://www.emocutez.com

Sempat juga saya online pagi tadi, selepas melihat game kekalahan Man United saya 0-4 kepada West Ham United. Kalah? Nevermind, adat pertandingan, ada yang kalah adayang menang. Kalau Man United menang terus, mesti ada suatu masa yang Man United akan kalah terus. Macam satu kelab yang diberi nama Chelse*, hahaha http://www.emocutez.com

Sambil saya online, saya sempat memodifikasikan blog ini dengan struktur pengubahsuaian dan penambahbaikan yang berkesan la juga. Dengan lagu yang saya tukar, mengikut mood yang saya ada. Dengan satu makhluk chumil (baca: comel) yang menyambut kedatangan pembaca setia blogspot saya ini. Dengan salji yangturun di luar tetingkap sebelah kanan. Dan, dengan makhluk asing di dalam post ini. Hidup kena maju ke hadapan. Tapi, ada juga kekurangannya, tak dapat tukar warna font. That's all.

Yang pastinya, saya kena segera menghabiskan drama Korea, Witch Yoo-Hee di dalam pc rumah saya. Rasa malas nak on pc dan laptop serentak, huhu.


http://www.emocutez.com
mood malas kini menanti...

Sekarang ini, sambil menanti malam menjelma, untuk melahap yong tau fu di pasar malam berdekatan rumah, dan menantikan kekasih hati mesej saya dari Medan, saya nak tidur dulu http://www.emocutez.com. Wassalamualaikum.


p/s: saya kacak kan?http://www.emocutez.com

p/s to p/s: sengal la kau Hammie, kau kata kelab kesayangan aku penghuni tetap neraka?http://www.emocutez.com

Labels: ,