Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Speechless.....

4:17 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Just want to say, deja vu was happened......

Sejujurnya, saya tak faham dengan dunia wanita, sebab saya adalah seorang lelaki, saya ada adik lelaki satu-satunya, kawan2 saya semua lelaki tetapi saya nak menyelami dunia wanita sebelum berkahwin. Saya pernah dengar, kalau lelaki terlalu berbuat baik kepada wanita, berkemungkinan wanita tersebut akan jatuh hati dengan lelaki tersebut. Nampak senang, tapi bagi saya, itu memang bahaya!

KENAPA?

Sebab, kalau lelaki tersebut memang berbuat baik tanpa berharap yang wanita itu akan suka dengan dia, tapi wanita tersebut dah berfikir jauh, kemudian wanita tersebut berharap yang lelaki tersebut akan berkata 'I Love You' kepadanya, namun dia ternampak lelaki tersebut dengan pasangannya? Apa yang akan wanita tersebut fikirkan?
  • Lelaki itu sengaja permainkan hatinya?
  • Lelaki itu buaya darat?
  • Lelaki itu bla bla bla?
dan kemudian wanita itu memutuskan:

ALL OF MEN IS LIAR!

Itu yang saya fikirkan, kalau saya berbuat baik kepada perempuan. Saya tak nak ambil risiko seperti itu, tetapi saya tak nak dicop sebagai sombong. Tetapi, apakah selalu borak2 dengan perempuan itu dikira seperti di atas? Entahlah, biarkan masa menentukan...

Saya baru copy dan paste daripada post sebelum ini, bertajuk Wanita Oh Wanita.... Hurm, wanita oh wanita, satu yang kutahu, sepuluh yang belum kutahu mengenai dirimu. Terutamanya Aqilah (bukan nama sebenar) yang telah mengembalikan bumerang yang saya baling kepadanya, terima kasih sebab meng-remove saya tanpa sebab yang saya dapat terima sampai sekarang. Dan kata-kata terakhir kepada Aqilah:

kau boleh campakkan aku ke mana sahaja kau mahu, kau boleh lupakan aku seperti abu di atas batu, kau boleh hapuskan kenangan yang pernah kita lalui bersama, tetapi diriku tak akan dapat menghapus jejakmu, kerana dirimu adalah kawanku, sampai bila-bila

Labels: ,

1 komen:

Comment by Raji and Yeen on June 27, 2010 at 5:38 AM

yes
jgn disebabkan susu setitik
sirap bole bertukar jdik bandung =)
manusia lain2 perwatakan xkira perempuan mahupun lelaki..
ad kne mengena dop komen ak nih? =.=
owh boomerang gapo yg der baling tuh?

Post a Comment