Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Varsiti Kita

9:55 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum, selamat malam kepada yang membaca blog saya ni pada malam hari. Sebenarnya saya mendapat ilham menulis blog ini selepas menyaksikan gol kemenangan pasukan USA, Landon Donovan. Memang sengit la game malam ni, tapi kepada penyokong England, jangan harap saya nak bersengkang mata nak tengok game kegemaran anda ye, hehehe. Bukan apa, saya suka melihat pasukan underdog untuk mendapat mata penuh, seperti Algeria, Slovakia dan bla bla bla. Apa-apapun, hidup Germany dan Poldi!!!





Topik utama kita, bukan tentang Piala Dunia, tetapi tentang panggilan haji. Eh silap, panggilan UPU. Minggu lepas, semasa menjadi fasi PDT, saya berkesempatan untuk online facebook. Tengok status kawan saya, ada yang kata dah dapat UPU yang dia nak la, ada yang takut nak check. Saya tak ambil kesah sangat, sampai kawan saya Hamka tanya nombor IC dengan nombor matrik. Saya yang nak tahu, bagi jelah dahulu. Dia kata, dah boleh check UPU. So apalagi, semua fasi lepasan 2010 yang berada di banquet bergegas untuk check UPU, termasuk saya. Ada yang check guna sms (tak dapat la -_-), check guna website tapi tak tahu.

Singkat cerita, ada yang dapat tahu apa website dia, so kami bersama-sama check, tapi internet lembab la pulak :(. So entah bagaimana, seorang fasi senior ni, tahu pc mana yang laju, bagaimana nak check dengan betul, dia ‘menyebuk(memang pun, hehe)’ untuk check kami semua. Saya ingat sebelum saya, result Anuar dicheck. Tup tap tup, dia dapat Kejuruteraan Kimia di ………………………………..UiTM??? eh, bukan ke UKM pilihan utama dia? Saya dah cuak, then saya pun nak jugak. Check check check it out, saya dapat…………………………

KEJURUTERAAN AWAM

di




Whoa…saya dapat UKM, dekat dengan rumah. Lagipun, tu pilihan utama saya la. Suka suka :D. Kena mendaftar 4 Julai ini, ada lagi masa. Tapi still pelik, kenapa Anuar tak dapat UKM ye, padahal pointer dia atas 3.50 (dirahsiakan). Tak apalah. Masa kat bilik, saya, Anuar, Fendi, Hassan, Iylia dengan Naj (semua kecuali Naj adalah ex-JPP) berbincang, ke mana destinasi ex-JPP lepas ni. Kira-kira, selepas dibincangkan, maka dapatlah keputusan berikut:

‘ARIFF: UKM
MUNIR: UNIVERSITY OF ALEXANDRIA
FIDA: UiTM
ADYLEEN: UMT
KHOR: USM (maybe)
HASSAN: USM
SYUHADA: UTeM
ODA: UPSI
ALEX: *MIA*
SADDAM: KMNS (xPDT)
AJ: USM
HANIS: USM
AZWAN: UTeM
AKMA: UMT
HUSAIRI: UTeM
IYLIA: UMK
ANUAR: UiTM
FENDI: UTM

Rindu la dengan ex-JPP ni semua, semoga tak lost contact la. Kalian semua kan keluarga baru aku di KMNS, tanpa kalian mungkin hidup aku tak seceria sekarang, huhu.


Apa-apapun sekarang, masanya untuk mencari UKM-ians yang baru, hehehe.

Hafiz, Katy, Yon, kak Ema ex-YDP KMM, Fareez, Zaty, Afina, Bella Bella, Aisyah, Erliza, kak Azie, Nashwa, Yuna, Noraini, Huzzie, Zany, Aqilah, Sabirah, Pang, Faez, Hawa ex-NYDP KMPk, Elly, Husna, Amyny Aisha, Haziyatul Najihah, Syahidah …

List masih tergantung, hehehe…. :p. Tapi yang sedih, tak dapat la tengok separuh akhir, tempat ketiga dengan akhir :'(, huaaaaa......... Tidak mengapa, setidaknya saya masih ada masa untuk lihat bola lagi berbanding pelajar UiTM, hehehe.

Saya akhiri dengan lagu 'Varsiti Kita'


Labels:

3 komen:

Comment by Noru Amran on June 24, 2010 at 3:52 AM

wah. xde yang ter ke sabah sarawak lak ea...
tapi ex- nydp sblm tahun ariff kat ukm gak. =)

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 25, 2010 at 5:09 AM

yg ariff tau, xde lagi kak
owh, sape ye? irsyad tahir tu ke?

Anonymous on June 28, 2010 at 8:30 AM

congrates ariff! perghh, dapat dalam kl jugak. ape barang nihh. haha. ;D

Post a Comment