Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

And This Is Deja Vu

7:44 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum semua. Sori la saya dah lama tak mengupdate blog ni, kurang sihat dan takde mood sikit la. Batuk-batuk, selsema, badan panas, tak tahu la kenapa boleh jadi macam ni. Perubahan cuaca kot? Entahlah. Ini pun saya dah terbatuk-batuk update blog ni.

Result exam dah keluar, tapi sehari lebih awal daripada tarikh sebenar. Saya check pun still ragu-ragu, betul ke result ni. Sebab dia tak letak fizik, tapi bio. Kau fikir aku ni sains hayat ke? Tapi syukur saya dapat 3.50 ke atas. Yang tak sangka tu, masa trial fizik saya dapat F, tapi sekarang dapat A! Bukan sekali je, masa pspm 1 dengan ups 2 pun macam tu. Apa-apapun math still A (winking eye :D).

So saya kena tahu ke mana hala tuju saya selepas ni. Apply UPU, tap tap, minta civil engineering di UKM dengan UTM. Dekat je dengan rumah, senang sikit nak balik. Papa nak saya sambung ke oversea-mesir, rusia, india, indonesia-tapi saya tak nak. Papa kata, kalau tak dapat medic, apply civil engineering. Saya tak nak sebab saya nak jumpa kawan-kawan matrik saya di U nanti. I hope so :(

Kini saya menghadapi perkara yang hampir sama saya lalui pada bulan-bulan terakhir di matrik-feel anxious and bored about what i do. Dulu, saya kenal wanita ini, she was like a spirit for me to achieve the success. Besides that, she taught me how to treat a woman. Sampai kami selalu mesej 22/7. Kalau ada kelas atau tidur, baru berhenti. Pagi mesej, petang makan sama di kafe. All of cluster C student get know of it. But actually, we were just friend, not more.

Masalah timbul selepas kami menamatkan matrik. Saya terlepas cakap yang saya tak suka perangai dia walau saya sukakannya. (maybe) because of that, she was very angry with me. Actually pada masa itu, saya dah tak tahu nak cakap bagaimana lagi untuk menasihati dia. Start from that incident, our relationship becomes further and further away. I feel guilty, why and why? Kenapa saya sanggup membiarkan air mata seorang gadis yang pernah saya suka mengalir sebab salah saya?

Sekarang, kejadian itu hampir berulang. Mesej 22/7, then speechless now. Yelah, bukan saya tak suka dia, tapi saya tak nak sakiti hati dia, itu sebab saya terpaksa tak mesej dia walau hati menjerit rindukan dia. Actually, i have no mood for several days. Entahlah kenapa, mungkin sebab result exam, study, kurang sihat atau kenapa, semuanya bercampur baur. Tetapi saya berharap sangat, hubungan persahabatan antara kami tidak terjejas dengan kerenah saya.

Dan kini, lagu Anyone Of Us-Gareth Gates kembali berlegar di minda saya untuk kali kedua...

p/s: masa blog ini ditulis, saya turut mendoakan 'double N' yang kini dirawat di SJMC cepat sembuh daripada demam dengue, dan kepada 'double Z', mianhada saranghanda :(

Labels:

3 komen:

Comment by MissHyde on May 22, 2010 at 5:20 AM

lagu yang sesuai tok ko sebenarnye menatap matamu-aril AF la..baru mendalam..heeee..

Comment by Miss A on May 23, 2010 at 7:02 PM

lagu aril tu jiwang... xmau2.. :(

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 24, 2010 at 1:03 AM

yep, sokong alyn :D

Post a Comment