Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Satu Hari di Hari Wesak

12:37 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Hari jumaat ni, hari cuti di KL sebab hari ini hari wesak. Saya baru tahu sebab lihat faliq main DoTA sampai pukul 12 malam. Memang malu saya masa tu, tahu la dah habis sekolah sampai kalendar pun lupa nak tengok. Tapi yang lawaknya, alyn dengan konfidennya cakap ahad ni wesak. Hehe, sempat juga ya ibu cover balik :D

Rutin sebelum tidur, mesej dengan alyn tapi masa tu saya pula yang tertidur pukul 2. Terbangun pukul 4, tahajud, baca mesej yang alyn hantar tapi tak tahu nak balas apa. Lepas subuh sambung tidur, sekali alyn kejutkan saya pukul 8.30. Tak pernah-pernah alyn kejutkan saya sebelum ini. Terbangun, balas mesej tapi still atas katil dekat 1 jam lebih. Malas nak mandi.

Papa suruh saya temankan ke kampung baru hari ini, so saya mandi, pukul 11 baru pergi. Tak breakfast lagi, tapi terus lunch pukul 12 di sana.
Lepas makan, rencananya ke chow kit tapi sesak. So patah balik ke masjid. Tiba-tiba motosikal dari arah kanan datang melanggar kereta. Dumm!! Kuat juga sampai saya terhenti degupan jantung. Terus saya turun tengok lampu kereta, tak pecah tapi tayar bengkok. Pelik! Papa tolong saya berbincang dengan penunggang tu. Tangan kiri dia hampir patah. Saya rasa nak nangis, menyesal tapi nasi sudah menjadi bubur. Yela, saya lupa pasang signal ke kanan masa tu. Saya rasa tak nak ambil lesen untuk masa terdekat. Takut dan trauma la...!!!

Kereta papa kena dihantar ke workshop, saya dengan papa tunggu kawan papa ambil kami di masjid jamek kampung baru.

Kepada ibu alyn, hari ini ayah ariff trauma kejap ingat eksiden tadi. Sampai jalan makin sesak, penunggang tu terjatuh dan berpusing dari motosikal dia. Apa-apapun, ibu tetap boss yang baik kepada pekerja ibu nanti (doa tu :D, amin).

Saya nak berehat dulu hari ini. Jumaat yang menarik pada awalnya tapi kini meninggalkan trauma bagi saya.

Wassalam.

Labels: ,

12 komen:

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 2:36 AM

knape awk tak bgitau sy tdi??
ptut la sy teringat awk tdi time tngok org smyg jumaat dlm tv tdi,,

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 28, 2010 at 2:43 AM

da awk x tnye :)
xde, awk ckap td kn kat mjlis pertunangan
xkan sy ckap ttg eksiden tu, nnti awk rasa susah hati lak kn

ptut la awk igt sy tdi time tgk org solat jumaat dlm tv tdi???

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 3:31 AM

yelah..
sixth sense..
wat lawak pulak dia.. :p

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 28, 2010 at 5:01 AM

hehehe
ckap la awk ada sixthe sense
td mcm lawak la jugak sy bce td :)

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 7:13 AM

time2 mcm tu mne la sy tua tu sixth sense ke ape... :(

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 28, 2010 at 7:23 AM

sy tau la, bkn sy tua, huhu
tp xpe, thanks :D

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 8:27 AM

*tau..
hurm.. nape always salah.. adOi^.*'''

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 28, 2010 at 11:39 AM

hehe, xpe, sy da fham awk da
msti ada silap, nseb baik sy prasan
tp jgn mcm instant soap tu, xkn awk nk mkn sabun kn :p

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 9:41 PM

^_^"" tOink2..
hehe..nnti la cri instant soap yg leh mkn.. mne la tau.. heheh

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 28, 2010 at 10:12 PM

lalala~
arap2, klau ada pun, yg mkn tu x keracunan la
klau x, sy tau kpd sape sy patut slhkan instant soap tu, hehe :D

Comment by Miss A on May 28, 2010 at 11:36 PM

hehe. teeettt!!!..
:( mne la tau klu sedap...
huhu.. tpi sblum mkn msti la prasan, soap berbuih.. klu SUP berbuih da mmg basi..
spe soh mkan.. hehe.. sy xsruh k??:(

Comment by 'Ariff Ansaruddin on May 29, 2010 at 1:48 AM

eh ada gk yg brbuih
sup ibu alyn, hehe
klau cmtu sekalipun, sy xnk try la, tgu smpai awk try dlu
hehe :p

Post a Comment