Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Jauh Hidup Lama Kurasa, Makin Hari Makin Sayu

6:44 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Asalamualaikum, maaf lagi sekali sebab hampir 2 minggu saya tak ada cerita baru untuk saya kongsi kepada anda semua. Ternyata kesan sibuknya seorang pelajar kolej matrikulasi baru dirasa bermula minggu ketiga atau keempat. Hujung minggu sahaja ada beberapa kerja yang mesti diselesaikan, seperti tutorial Kimia, Fizik dengan Math, belum lagi dengan Lab Report Fizik dan Kimia yang harus dihantar setiap hari Isnin, dengan nota kuliah yang gila pack nak mati je saya rasa ni. Tapi apa-apapun, asalakan dengan niat yang tulus ikhlas, apa tujuan kita untuk datang ke kolej ini, adalah untuk mencari keredhaan Allah dengan menuntut ilmu di jalan yang benar, iaitu di KMNS ini. (ceh, macam pidato je saya rasa ni...)


Apa-apapun, saya dah diblack list oleh cikgu Kimia Amali, sebab saya dah dua kali tak buat Jotter Book (what the hell with jotter book, I didn't hear it at SLC High School). Yelah, tiap nak buat eksperimen je mesti buat jotter book tu dahulu, dahlah kena tulis objectives dengan procedure secara flow chart, lepas tu lukisan saya tak seberapa bagus dengan yang lain. Itulah sebab saya malas, selain kerja yang menumpuk (walaupun tutorial dirasa tak penting sebab tiada markah, namun suatu saat akan terasa betapa pentingnya tutorial itu). Gosh, I have 3 hours for rest now!!!

Selain itu, saya dah mula rasa rindu dengan rumah. Alahai, home sick la katakan, namun selepas menyesuaikan diri di KMNS ini, maka saya dah bisa untuk melupakan rumah untuk 2 minggu (That's not mean I have forgotten my parents and brothers). Kalau tak dapat balik, maka saya dengan kawan-kawan saya akan merayau mencari pengalaman dan pemandangan yang menarik, sepert bukit di belakang kolej kami, trek joging, Outdoor Gym dan lain-lain.

Paling menjadi kemuncak, saya tiba-tiba dah mula rasa rindu dengan cik sengal kita di Nilai, kenapa lak aku rindu kat kau? Kau pun tak rindu kat aku....yelah saya sampai call dia perabiskan kredit yang tinggal RM1 just for hear her voice at PJ (oops, pecah tembelang lak, takpe2, korang jangan pulak thinking negative)

Apa-apapun, post lepas ini, menceritakan tentang Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2009/2010, kerana saya akan berkempen dan bertanding untuk 20 kerusi yang disediakan. Ala, ala-ala parlimen la ni, tapi ini untuk KNS la, ok? Assalamualaikum, see ya!!!

p/s: cik sengal (faham2 jelah siapa dia tu), sori tau, hehehe, takpe, nanti aku belanja kau makan KFC, nak tak?

Labels: ,