Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Hari-Hari Terakhirku

3:08 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Hari-Hari Terakhirku.....


hari ini, 10 Mei 2009, Ahad yang cerah di Kuala Lumpur

mungkin hari ini, saya berada di sini dengan semua kawan, rakan dan sahabatku

di forum ini, di Republic of 1991semua, tanpa terkecuali

terlepas, tertinggal, terlupa


hari ini, saya akan meninggalkan sahabat sesengalku

yang mungkin tak akan kujumpa

baik sebelum dia ada, atau mungkin saja selepas dia ada

entahlah, semuanya akan berakhir di forum ini hari ini

namun, tak akan berakhir di hatiku


saya akan merindukan kamu, Atikah Hanafi

yang memang menceriakan duniaku di forum ini

yang memang membawa perubahan kepada saya-dan semua

entahlah, dan semuanya akan berakhir hari ini

tapi, tidak akan terhenti, jika kita berdua tidak saling melupakan


saya memang suka anda.......

suka mengacau dan menyakat anda

suka dengan apa yang anda katakan

suka dengan apa yang anda lakukan

walaupun.....anda sengal, sengal dan sengal


entahlah, hasrat saya untuk bertemu dan berjumpa anda nampaknya

tidak menjadi kesampaian, kerana

esok pagi, saya akan ke KMNS selama setahun

tapi, saya berasa yang setahun tanpa kehadiran anda seperti selamanya

entahlah, semoga saya dan anda tidak seperti Pasha dan Rossa


di forum inilah, semuanya bermula

dari pergaduhan, kepada perbualan

mungkin sahaja, semua akan berkata yang kita saling mencintai

sebenarnya tidak, tetapi kita saling menyengali

betul tak, Ika?


bila saya merindukan anda

apa yang mula-mula terlintas di benak saya ialah

mata anda, yang memang 'cun' dan 'cumil'

hahaha, walaupun terlalu berlebihan saya-dan semua- rasakan

namun, batin saya berkata, mata anda lawa


tidak berlebihan kan, saya katakan yang saya suka anda?

tidak berdosa kan, saya berkata sedemikian?

itulah lumrah manusia, ada yang menang dan kalah


mungkin saja, kita tak dapat berjumpa sekarang

tapi, mungkin juga, kita dapat berjumpa di Negeri Sembilan

atau, kita berjumpa di universiti

atau, mungkin kita di bawah naungan majikan yang sama

atau seperti yang anda kata, kita akan berjumpa untuk berkahwin

siapa tahu, kan?


hari ini, 10 Mei 2009, Ahad yang mula gelap di Kuala Lumpur

saya telah meluahkan apa di hati saya

walaupun kedengarannya sengal, namun

seperti lagu yang saya kirim kepadamu.....

begitulah apa yang saya rasakan sekarang, sampai nanti





Ahad, 10 Mei 2009

Nukilan: Muhammad Ariff Putra a.k.a ariffcantabile

Labels:

3 komen:

Comment by Nur Areefah on May 10, 2009 at 3:42 AM

hahahahhaha pengakuan berani mati satu lagi..
goodjob!

Anonymous on May 16, 2009 at 8:22 PM

wow..
kwn i tu~
haha

Comment by kiko kiki lala on May 28, 2009 at 10:20 PM

ak seyes malu~
ko neyh sengal la ustaz.
jgn lpe cr cowok ganteng untuk ak kt sne!

Post a Comment