Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Rahsia Terpendam (Hidden Secret)-Introduction

10:18 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum, saya nak bercerita tentang rahsia yang telah lama saya pendam. Sebelum itu, thanks to miss Liyana because you appreciate my appearance here. Sebenarnya saya tak tahu sama ada saya mesti memberitahu rahsia ini kepada yang empunya atau tak, kerana amat sukar untuk mengatakannya. Selain itu, hampir 4 tahun rahsia ini telah tersembunyi secara kemas, tidak ada satupun yang tahu walaupun saya telah memberi signal.

Bermula tingkatan dua sehingga akhir SPM, saya dengan terpaksa berlakon, berpura-pura menyukainya, walaupun saya tidak pernah menyukainya dengan setulus hati. Bukan salah saya, tetapi saya tidak tahu bagaimana untuk menolak dan memberitahu kepadanya bahawa saya tidak menyukainya. Pada awalnya, dia bersama-sama kawan-kawannya seperti memberi isyarat bahawa dia memang menyukai saya (just signal, can not be a proof. okay?).

Pada awalnya, saya masih mampu untuk mengelak daripadanya, kerana perbezaan kelas. Tetapi, dari mana dia dapat nombor telefon saya? Baru 8 orang sahaja yang tahu nombor saya, dan hanya satu orang sahaja yang saya syaki, kerana dia dengan defendan (pinjam bahasa mahkamah kejap, hehehe) agak rapat berbanding 7 orang lainnya. Masih boleh dimaafkan. Sampai dia minta gambar saya, untuk apa? Oleh sebab tidak tahan dengan tindakannya, saya tunjuk belang saya sebagai seorang yang pemarah.

Entahlah, itu baru drama saya pada awal tahun. Secara lengkapnya, ada lebiih daripada satu, drama lakonan saya dengan dia, dengan anda semua, kawan-kawan sekolah saya, dengan guru kelas saya, dengan semua yang telah mengenali saya dan dia.

InsyaAllah, saya akan sambung luahan hati saya ini. Apa-apapun, Assalamualaikum, see ya!!!

Labels: ,

1 komen:

Comment by LyNn also known as Liyana on March 31, 2009 at 6:34 PM

yup2,i always appreciate other's writing.
teruskan usaha anda..
diharap,kamu juga seperti 'ayah' kamu..
:)
dgn segala sukacita,aku ingin mmberitahu bahawa aku telah menjadi follower anda.
:)

Post a Comment