Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Apabila Islam dan Allah Tiada Bermakna Lagi

3:46 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum, maaf sebab dah lama tak update. Saya kena kejar dateline untuk uruskan program di KMNS, padahal saya adalah pengarah program yang ternyata program ini adalah program pertama yang alumni KMNS akan laksanakan (khabarnya...). Belum lagi saya menjadi biro pemasaran untuk Temasya Gemilang Kolej Keris Mas, serta biro publisiti Freshman Camp untuk kemasukan pelajar FKAB bulan September ini. Wow hebat! Penat la juga ni. Rasa nak abaikan semua pekerjaan ini, huhu http://www.emocutez.com

Entry ini dah lama terpendam di dalam blog saya ini, baru hari ini saya dapat mengedit kembali. Sebelum saya sambung leteran, jom sama-sama melihat gambar di bawah.


Ada faham? Maksud saya, ada faham apa yang telah ditulis oleh seseorang ini? Apa perasaan anda?

Anda boleh berkomen yang mana pengomen tersebut adalah bukan seseorang yang beragama Islam. Oleh sebab itu dia boleh memberi taraf yang sama, same level antara Tuhan dengan enjin carian bernama Google dan Wikipedia. Kerana Islamlah, saya meletakkan komen dia di sini, namun saya terpaksa memadam nama beliau kerana menjaga aib. Mungkin juga dia tak berniat sedemikian, namun ajaran yang dia amalkan menyebabkan 'Google and Wiki are Gods'

Bayangkan zaman sekarang. Islam dipermainkan, Allah dilecehkan. Maka tidak hairanlah arak dan dadah semakin berleluasa, anak luar nikah semakin laris di pasaran untuk dibuang, belum lagi kes sumbang mahram atau main depan belakang yang tak pernah kita dengar sebelumnya 10 tahun sebelum ini. Inilah kesan apabila kita menganggap ringan perkara mengenai agama. Jangan salahkan apabila anak kita menjadi kurang ajar, tetapi muhasabah diri terlebih dahulu apakah kita sudah cukup ajar dalam mendidik anak kita.

Zaman semakin mendekati titik akhirnya, Dajjal semakin mula menampakkan pengaruhnya. Maka kita semua, berpegang teguhlah dengan agama Allah, agama Islam. Kita tak dapat menghalang keluarga kita daripada pengaruh Barat, namun kita masih mampu menjadi penapis, filter kepada keluarga kita. Jangan kita rela membiarkan ahli keluarga kita daripada hanyut dalam arus nuansa pemodenan dunia ini.

Nauzubillahi min dzalik!!!

Maaf Entry saya kali ini, lebih berapi-api oleh kerana melihat orang Melayu, orang Islam sendiri yang memberi taraf yang sama di antara Allah yang Maha Mengetahui dengan Google atau Wikipedia yang 'Maha Mengetahui'. Wow bestnya! Mungkin dia menganggap Allah itu Maha Mengetahui dan begitu juga dengan makhluk yang bernama Google dan Wikipedia. Bukankah Allah telah berfirman di dalam surah Asy-Syuura ayat 11:

..., tiada sesuatupun yang menyerupai-Nya. Dia Maha Mendengar lagi Maha Melihat.

Zaman sekarang, Islam hanya ada pada kad pengenalan, namun di hati mereka hanya tahu Islam adalah I-S-L-A-M, tidak lebih daripada itu. Akhirul kalam, wassalamualaikum.

p/s: saya mendoakan semoga kita semua masih dilindungi Allah, dan kepada pengomen berkenaan, jikalau anda tersilap langkah maka insaflah, pintu taubat masih terbuka.


Labels: , ,

3 komen:

Comment by Nazihah@Jiha on July 7, 2011 at 4:19 PM

saya juga mendoakan.ameen ya rabb.
moga dibuka pintu taufiq dan hidayah bt dirinya..

dan kita yang masih sedar!terus istiqamah dijalan yang benar!manusia ni mudah alpa..harus ingat itu!

apa2 pun selamat ber'biro2' Ariff..byk jd biro ya..bagus2

Comment by M Firdaus Mohd on July 7, 2011 at 6:01 PM

waa..aktifnya kau arif..nak jadi ajk freshman.

Comment by zen on July 12, 2011 at 9:40 PM

betul2.skang ni org mkin ramai yg lari dr landasan.tp kalo lari sket2 tu biase lah.kite kn manusia.nice post. :)

Post a Comment