Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Ketulusan Aishiteru

8:00 AM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Hari ini episod terakhir Nora Elena di 103. Urmm, jangan ditanya sama ada saya peminat setia NE atau tak, sebab saya baru start tengok dalam minggu ini. Sebelum ini adik je conquer TV tiap petang lepas main bola, so saya tak dapat mengikuti perkembangan drama tersebut. Khabarnya the last episode ini Nora Elena mati, ye ke? Entahlah, so layan jela kepada yang dapat tengok petang tadi ye.

Actually bukan nak cerita mengenai Nora Elena, namun drama yang juga ditayangkan sebelum solat Maghrib di 104. Cinta Melody. Setiap saya berblogwalking ke blog sesiapa, majoriti lagu Aishiteru akan berkumandang. Tak pernah dengar? Kalau nak dengar, di bawah ini senarai beberapa 'mangsa' yang berjaya saya cekup kerana menggunakan lagu Aishiteru





Itu baru sebahagian daripada para blogger yang ada lagu Aishiteru dalam blog mereka. Motif? Takkan addicted dengan drama Cinta Melody pula kan. Atau sebab lirik lagu tersebut begitu menyentuh hati? Bagi saya, sebab saya tertarik dengan melodi lagu tersebut. Bukan Melody watak dalam drama tersebut yang gigi dia hampir sama dengan saya tu, namun melodi. Lagipun, bukan selalu dapat dengar lagu yang best macam Aishiteru *memanglah, sebab lagu ini baru lagi, hehehe*

But comel juga dia ye, tak sangka younger than me Chelsea Olivia ni

Anyway, lirik dia memang mengingatkan saya dengan seseorang. Siapa dia, tak usah dimentionkan. Kalau ada yang tahu, bukannya dia pun. Barang yang lepas usah dikenang, better layan lagu Setiap Detik oleh Hijau Daun daripada ingat dia kan. Bukannya dia ingat kita pun.


Dengar sekejap kalau nak dengar, abaikan kalau tak nak dengar

Kawan-kawan saya tak bersetuju apabila saya nak tukar lagu blog ini. Mereka kata, lagu ini best. Erk best ke?

Dialog semasa kami bertiga malam tadi. Kawan saya cakap nice song

Itu sahaja untuk hari ini, nak sambung merepek pun saya rasa entry ini bukannya ada merepek pun, except yang Abang Kacak tu je. Okay la esok hari Jumaat, so malam ini malam Jumaat. Lakukan yang sepatutnya di malam ini, tingkatkan amalan, kurangkan maksiat. Nasihat saya kepada diri saya sendiri dan para pembaca yang lain. Wassalamualaikum.

p/s: aku rindu dia yang jauh di sana, tapi kerana Allah aku diamkan diri ini daripada hanyut. amin



Labels: , ,

7 komen:

Anonymous on June 16, 2011 at 9:22 AM

Setiap Detik lah weh. Hahaha.

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 16, 2011 at 10:07 AM

Wan Farhan: kenapa? la betul la tu Setiap Detik aku tulis. hahaha

Comment by ili on June 16, 2011 at 11:08 AM

arif..arif ingat kat siapa? si dia yang org kenal ke? huhu..nice blog anyway~~

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 16, 2011 at 11:41 AM

ili: ya, yang 'Ariff pernah tunjuk gambar dia tu time study group di PTSL. yang lagu Setiap Detik tu untuk RR, yang lagu Aishiteru untuk dia

Comment by Nur Farahin Rashidi on June 16, 2011 at 6:36 PM

perlu eh weh? haha yela2 pasni aku tukar lagu. mencik! :(

Comment by Nazihah@Jiha on June 16, 2011 at 6:49 PM

'setiap detik'

baru dgr lagu tu..huhu :)

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 16, 2011 at 8:49 PM

nur farahin rashidi: la jangan la macam tu, aku tak mencik pun la :/

Nazihah@Jiha: lagu ni maybe awal tahun atau akhir tahun kot, saya dah selalu dengar namun sekarang dah tak nak dengar lagi :)

Post a Comment