Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

208 Days

8:04 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Selamat pagi semua, semalam adalah hari yang bagi saya, amat indah la. Sebab saya akhirnya dapat juga berjumpa dengan dia, sejak kami mula berkenalan di Facebook, kemudian mesej selama 208 hari. Ya, 208 hari yang bermula pada tarikh 11 Januari 2010 (macam tajuk lagu Gigi je, hehe. ada maksud ke? *wink wink*), baru impian nak berjumpa dengan tuan yang menghadiahkan saya dolphin semasa birthday saya, yang banyak memberi erti hidup kepada saya termakbul semalam, tepatnya di Mid Valley petang hari.

Ringkas cerita, kami plan nak jumpa sebelum masuk bulan Ramadan. Then, nasib baik kelas Jumaat petang saya batal, dia pula tak ada kelas hari Jumaat. So, kami plan nak lunch di MV, jumpa terus di sana. Saya plan terus gerak dari masjid UKM ke stesen KTM UKM, tapi last minute tukar plan, naik dari Kajang. Dia pula dari Serdang. Nasib baik dapat naik sama KTM, then tak payah nak tunggu lama-lama. Yang bestnya, saya sampai main sembunyi dengan dia :p. Hehe...

Masuk MV, plan nak makan kat foodcourt atas, tapi melilau kejap cari makanan yang patut. Nampak yong tau fu, dia nak makan, so saya pun ikut juga la. Sekali, ya Allah, kuah dia cair la sangat, sampai dia terus 'kenyang'. Lepas makan, tak tahu nak ke mana, pusing2 MV, kami cakap 'sedang saie' petang tu. Pukul 5.30, baru balik. Tunggu KTM, sambil tu borak2 lagi. Masa borak2 tu, nampak satu signboard yang best.

Ada parkir kereta ke di platfom KTM???

KTM datang, tak jadi naik sebab full. So, sambung borak2 lagi. Pukul 6 baru dapat KTM, turun sama2 di Serdang, tunggu bas tak datang2, so kami naik teksi ke KLIUC. Saya solat asar di sana, sebelum saya balik UKM, dia pinjamkan saya novel Bayangan Rindu dan 2 x 5 yang baru dia beli 2 minggu lepas. Plus, dia beri saya air mineral. Dia cakap, "saya tahu awak dahaga, ni saya bagi air". So sweet ^_^


Ini dia 'the best things' I've got from her yesterday'

Saya menaiki teksi yang sama untuk balik ke UKM. Pukul 7.30 malam, sampai di surau kolej saya, maghrib, balik bilik saya, then mesej dia,

Thanks a lot, muchas gracias, terima kasih banyak2 tau atas arini. i am so happy, smpai sy xtau nk ckp apa td. btw, thanks :).

Dah tahu siapa orangnya :)? Hehe, kebetulan juga saya teringat mesej yang pernah saya hantar kepadanya, dan dia balas dengan pelbagai penuh makna

3 perkara awak tak lupa pasal saya:
1. nama dia
2. berapa ribu mesej dah bertasbih dengan dia
3. i keep remind myself, he is my friend

tentang diri saya:
1. he is a man! not a boy
2. seorang yang 'mindful'
3. he gave me strength when i was down

first impression awak tentang saya?
S.M.A.R.T

nama saya dalam fon awak:
KMNS YDP Ariff, ada niat nak tukar tarikhnya kelmarin, tapi ....

nasihat untuk saya:
learnt to make up your mind for yourself

lagu untuk saya:
Utada Hikaru

Hehe, yang last tu nama penyanyi, bukan nama tajuk lagu ye :p.

Labels: ,