Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Jodoh Anugerah Allah

10:24 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Maaf lambat mengupdate entry baru, bukan sebab busy namun tiada mood. I am sorry (ehem, aku bukannya Amir la). Okay Jumaat petang lepas, saya bosan tak tahu nak buat apa, lagipun mata masih mengantuk. So saya cuba melelapkan mata seketika sembari menantikan azan Maghrib. Dalam lelap saya termimpi melihat seseorang tersenyum kepada saya. Saya kenal dia, namun di manakah kami pernah bersua? Saya cuba tersenyum namun tak berani. Adakah dia...? Oh tidak.

Esoknya, saya dengan papa ke TV Al-Hijrah pukul 9.30 pagi, kerana papa jadi tetamu jemputan pagi itu. Di sana, saya memerhati di sebalik tabir, segala aktiviti krew TV Al-Hijrah dan kerja-kerja mereka. Papa berkata kepada saya yang turn beliau pada pukul 10.15 pagi. Ada 10 minit lagi. Dalam rawak mata saya memandang, saya terpandang seseorang yang sedang mewawancarai tetamu jemputan. Eh, macam kukenal! Dialah orangnya yang saya jumpa di mimpi semalam! Saya cuba untuk menegurnya namun rasa segan, walau lidah ini kelu untuk berkata-kata http://www.emocutez.com.

Saya cuba untuk mendekati dia, dengan harapan dia mahu dengan saya. Entah kenapa saya rasa segan, atau malu apabila menatap matanya. Namun apabila dia hendak bersiap sedia untuk pergi, saya beranikan diri untuk berjumpa dengan dia. Dan dia menerima pelawaan saya untuk bersama dengannya. Rupanya dialah yang ada di mimpi saya petang semalam. Hati ini gembira tak terkata, walaupun saya sedar perbezaan umur dan darjat menjadi penghalang kami berdua, namun ianya takkan mematahkan semangat saya.

thanks awak ye :)

Saya bukanlah perampas kekasih orang, namun kalau jodoh takkan kemana. Walaupun Amir ML beria-ia nakkan dia, kalau Allah boleh mempertemukan ikan di laut asam di darat dan berjumpa di periuk belanga, bagaimana pula dengan anak cucu Adam dan Hawa di muka bumi ini? Ya kan? Ataupun saya bukannya Nabil ML, walaupun saya minat Bang Bil namun jauh di lubuk hati saya, saya masih teruna! (tetiba je)

Err...kenapa nama saya tiba-tiba ada ni? I'm sorry
To Irma Hasmie, kalau jodoh ada lagi, insyaAllah setiap hari Sabtu kita akan berjumpa lagi http://www.emocutez.com. Namun mungkin minggu ini kita tak boleh jumpa la awak, sebab saya nak jumpa kawan-kawan saya di Sunway Pyramid. Sorry ye awak  http://www.emocutez.com...

Okay la, saya nak sambung kerja pula, esok lusa saya kena bersemangat sebab minggu persekolahan telah bermula. Chaiyok chaiyok! Wassalamualaikum.

p/s: entry ini adalah 50% benar dan 50% rekaan semata, namun gambar itu 100% real ye, hihi. lepas ni jangan la ada yang nak interview saya mengenai 'hubungan' kami berdua





Labels: , ,

8 komen:

Comment by Amirul Amri on June 12, 2011 at 1:27 PM

aq nak gak jumpa artis...nti ajak la aq sekali...

Comment by Nazihah@Jiha on June 12, 2011 at 4:13 PM

heyy...berperasaan hehehe

rasa senang hati tengok Irma dah pakai tudung,semoga dia terus istiqamah..:)

Comment by kak long on June 12, 2011 at 7:51 PM

die cnteq dgn tudUng die!! heheh... so lucky dpt jmpe die... (~_^)T

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 13, 2011 at 2:51 AM

Amri Dellan: okay je, nanti time TG2KM aku nak jemput dia ni, tapi kena arrange program bersesuaian la juga kan

Nazihah@Jiha: la okay apa berperasan, hihi. itulah, dengar penjelasan dia bertudung semasa umrah masa di TV Al-Hijrah membuat saya makin suka :)

nasiputehsupayam: hehehe, dia pun memang cantik, semoga dengan penghijrahan ini dia dapat berjumpa dengan Mr. Lucky Man, amin :) ehem ehem

Comment by kak long on June 13, 2011 at 4:18 AM

who's da lucky man kn???hahah... :)

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 13, 2011 at 4:21 AM

nasiputehsupayam: ehem ehem :) hahaha :D

Comment by Teja Evalea on June 13, 2011 at 10:08 AM

akak boleh imagine berapa tinggi dia kalau ko lagi tinggi dr dia..

Comment by 'Ariff Ansaruddin on June 13, 2011 at 3:41 PM

sLp mE pLz: err, tak faham la, akak cakap apa ni. wuwuwuwu~

Post a Comment