Mari Berkenalan

My photo
Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, Malaysia
An Arab-Malay from dad and Chinese-Indonesian from mom. Proudly to be born in Malaysia and proudly to have descended from Indonesia. Speak in Malay but write in English fluently. ex-11th Elementary School, Bukittinggi; ex-4th Junior High School, Bukittinggi; ex-1st Madrasah Aliyah, Bukittinggi; ex-South Lake City High School, Kuala Lumpur; ex-Negeri Sembilan Matriculation College; Civil and Structural Engineering, National University of Malaysia student and University of Indonesia student. Golf, Futsal, Badminton, Chess, Handball. Manchester United FC, Negeri Sembilan FA, Semen Padang FC, Germany football national team, Malaysia national football team. Facebooking, Twitting, Blogging, Karaoke.

Rakan-Rakan Pengikutku

Entahlah...

8:08 PM / Ilham terbitan: 'Ariff Ansaruddin /

Assalamualaikum. Dah hampir 3 hari kot, saya tak update blog ni. Yelah, saya selalu keluar, Ahad lepas saya ke Melaka, makan malam di R&R Seremban, makan yong tau fu dengan cucur udang. Isnin pulak ke Port Klang, makan malam di tepi pelabuhan. Best la jugak, hehe, apalagi kalau ada orang belanja. Selasa, makan tengah hari di belakang Istana Negara, Restoran Tupai-Tupai. Lagi la best, sebab time tu makan a la buffet. Rabu, rehat kat rumah la. Semalam, papa belanja makan tengah hari, nasi padang!! Terbaik la, dahlah saya sengaja tak sarapan pagi sebelum makan. Hehe :D

Memang minggu ni agak sibuk la bagi saya. Post ini pun ditulis sebelum saya hendak solat Jumaat, lepas tu terus ke Melaka, berehat dan merehatkan minda sebelum terus ke KMNS, jadi fasi PDT. Memang sibuk la kan, maklumlah, CEO syarikat (mimpi kejap di tengah hari, haha :D). Tapi sempat juga saya sempatkan masa untuk lepak dengan kawan-kawan sama sekolah dulu, main badminton sama-sama, minum di kedai mamak. Sayangnya, saya tak dapat pergi berkelah dengan mereka minggu depan, sebab saya masih ada di KMNS.

Di saat ini juga, saya kena menjadi pendengar dan mencari pendengar yang setia dengan semua masalah yang ada. Jikalau kesalahfahaman melanda diri, segala perkara boleh berlaku, bak kata papa, 'kepala sama hitam, hati lain-lain'. Mungkin yang satu akan berfikir A, tetapi yang lain akan berfikir B. Itulah manusia, maka mereka perlukan muafakat untuk menyelesaikan masalah, kerana manusia adalah makhluk bersosial. Manusia tidak dapat hidup sendiri, mereka perlukan orang lain.

Itu je yang dapat saya sampaikan. Entahlah, mungkin kabut sedih melanda diri, hehe. BUT life must go on, we will never go back into past, we just write the future. WRITE THE FUTURE? Itu kan video iklan terbaru Nike, haha :D. Lawak la iklan tu. Tapi bagi saya, lagu di bawah ini memang sedih dari segi lagu dan lirik dia (bahasa melayu kalau tak faham la...). Lagu ini je yang saya mainkan di lappy, di fon, sebagai ringtone, bukan lagi lagu Haven't Met You Yet.



That day, I had no choice but to stare at you emptily
It's too painful then.. I can't even say anything

I tried to tell you please don't go, but there's no use
I just needed to look at you, because it's the last thing I'll ever do

How is it really without me?
You're already so annoyed with the things you do
You aren't hurting are you? I'm so worried about you

No, I'm the bad one
Honestly, I hope you are like that
About ten, twenty, thirty times I've hated you

How is it really without me?
You're already so annoyed with the things you do
You aren't hurting are you? I'm so worried about you

No, I'm the bad one
Honestly, I hope you are like that
About ten, twenty, thirty times I've hated you


Entahlah...

Labels: , ,